Audi TT-S
Audi TT-S: čtyři válce a turbo
- bude sporťák o výkonu 200 kW'..
Pod kapotou Audi TTS je umístěn dvoulitrový motor TFSI s nejvyšším výkonem zvýšeným na 200 kW (272 k). I zde jsou kombinována dvě technická řešení dnes tolik rozšířena ve vozech značky Audi: přímé vstřikování benzínu do válců a přeplňování turbodmychadlem. Avšak špičkovým výsledkem není jen maximální výkon, ale také vrchol křivky točivého momentu 350 Nm, který je k dispozici v pásmu od 2500 do 5000 ot./min. Kompaktní a vzhledem k dosahovaným parametrům velmi lehký motor uděluje Audi TTS Coupé zrychlení z 0 na 100 km/h za 5,2 s (s převodovkou S tronic). Nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h.
Audi TT-S foto: Audi
Konkurence nikdy nespí, takže nesmí spát ani Audi. Proto tahle značka připravila na severoamerický automobilový svátek NAIAS novinku – model TT se specifikací S.
11. 1. 2008 09:45
Jak je tradičně zvykem, písmenko S znamená Sport. Takže ani tady se nebude jednat o nic menšího, než pořádně nadopovaný sériový model. Ten pohání čtyřválec o objemu dva litry. Je-li to někomu málo, tak by se měl nad sebou zamyslet. Ono přeplňování turbodmychadlem o skutečně vysokém tlaku katapultovalo výkon na hranici 198 kW.
:. Audi TT-S
To vše bude podpořeno speciálním nastavením podvozku (které zatím v této předpremiéře není známé) a novými brzdami.
A když už jde o sportline, tak nesmí chybět ani nový vzhled. Nový je přední nárazník s výrazně většími vstupy vzduchu, diody pro denní svícení vpředu, nové prahy, spotovní výsuvné zadní křidélko, náznak difuzoru, čtyři koncovky výuku a samozřejmě také nová kola. Interiéru jsou tradiční prvky sportovní výbavy – nové obšití kůží nebo kvalitní látkou, hliníkové prvky a nový volant. Audi TT-S bude k dispozici v Evropě ještě tento rok. Následovat by však měla i verze TT-RS, což bude skutečně brutální verze sportovního kupátka, tentokrát pravděpodobně s pětiválcem.
Zdroj: Novinky.cz